Dagarna trillar på...

Helt plötsligt har det gått en vecka sen jag var här och skrev något... Skolan rullar på, tisdag och torsdag har jag varit där denna vecka... Vi har börjat prata lite smått om Zambia och vad vi ska skriva om och hur vi ska skriva och hur i HELVETE vi ska reda ut det! Men det ska nog gå bra... hmm... Kanske! Annars så läser vi fortfarande om droger, läkemedel och beroende av olika slag, det är fortfarande väldingt intressant! Jag har så väldigt svårt att få in i min hjärna att alkohol är absolut den skadligaste av alla droger... Tar man heroin riskerar man att bli förstoppad, vilket man kan bli ändå... Det finns risk för impotens också och det känns självklart värre men det kan man vara ändå tyvärr... Med alkohol tar kroppen så stor skada i både hjärnan och inre organ! Tankarna går lite att man kanske ska dra ner på sin alkoholkonsumtion, jag vill inte förstöra mig själv. OK nu kanske kroppen inte tar en så stor skada av en normal alkoholkonsumtion, men hur vet man vad som är normalt och vad är normalt för mig och min fett/muskelmassa...? Hur vet jag det? Hur vet jag när jag dricker för mycket, när är jag inne i ett riskbruk...? Knepiga frågor, man får lite att fundera på...

Katterna mår bra, Lava har börjat sova under täcket stundom... är det ett tecken på att hösten är här? Jag måste ta på mig raggsockor när jag ska sova, fryser så om fötterna! Är det också ett tecken? Bruno är inte alls lika slö dagtid, det är också ett tecken på att sommaren är över! Välkommen höst!

Vet ni vad som är bra med hösten?? Jag fyller år!!! Okej det är ett tag till, men ändå... I år tror jag att jag ska önska mig bra saker, som tex en ryggsäck som jag kan ha när jag åker till Zambia, ett par bra skor som jag kan ha där (allvädersskor), kanske en reseguide om Zambia... sen tror jag att det får luta åt pengar för det kommer jag att behöva!

Det verkar som att jag har kommit med med båda katterna till östkatten utställning i Norrköping. Det är jättekul! Jag har iofs inte fått någon bekräftelse men inte heller ett nekande brev så det blir till att åka norröver den 3 okt. Två dagar på hotell med busfröna, ja jisses hur ska det gå? Men även väldigt  roligt att träffa alla igen och ännu roligare att ställa ut Lava för första gången! Hoppas hoppas att hon sköter sig!

I helgen ska vi iväg till Mora så jag behöver nog gå och packa lite eftersom jag ska börja jobba vid tre sen...

Tjingeling på er...

Susanne

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0