Sicken helg...

Norrköping i helgen blev en heg som överträffade mycket för många, bla för mig! Det var kattutställning och jag åkte glad i hågen med bruno och Lava! nervöst såklart, det var första gången bruno ställdes i öppen klass och kunde ta cert och det var Lavas första utställning överhuvudtaget!
Lite nervös innan, skitnervös just vid tillfällena! bruno upp som andra katt på lördagen hos domaren Britta Busse, PANIK! jag är inte redo än! Men allt gick smidigt och bruno visade vilken underbar kille han är och skötte sig exemplariskt! Han tog sitt cert och slog därmed en kastrat som blivit Europachampion under sin fertila tid! Ohh så trevligt! Så glad jag blev!! min fina kille... I BIVén så valde däremot domaren en annan kisse men det har jag full förståelse för och det gjorde mig ingentint...!

det var Lavas tur lite senare, nyfiken var hon.. Vad har jag kommit till tänkte hon väl?! Lava fräser alltid åt andra katter och gjorde väl så någon gång nu med men bara någon enstaka gång. Hon hade en trevlig domare vid namn Nancy Dodds! finfina bedömningar och hon stod så fint där på bordet, lite nyfiken på sakerna runt omkring men det är väl inget konstigt!? hon ställdes senare i BIV mot bland annat Shanta och Pipen så blev det inget! Gör inget heller.. Men sen så ger domaren mig en nominerings plakett... VAD? VA? Panel?? Oj oj, ingen dålig start för min lilla fia... Så stolt! Lava skötte sig ypperligt i panel men kunde inte stå upp mot halvbrorsan Cobra som tog hem det!! En sån sötis...

På söndagen blev det andra bullar för bruno, trots att han var på dåligt humör så skötte han sig väldigt bra! Men inget cert denna dag, ny domare och kissen som bruno slog på lördage slog nu bruno! Gör ingenting... Så snäll och söt min kille...

Lava däremot gick lite i samma tecken som på lördagen, finfina bedömningar bla mycket lovande tjej! Och hon slog en ragdoll i nomineringen, dvs PANEL igen! Även denna gången var hon söt och fin men kunde inte stå upp mot den andra halvbrorsan Cutie som tog hem söndagens panel! sötlök!

Jag är trött och slut efter helgen men ohh så roligt jag har haft!

Tack alla för en trevlig helg och grattis till alla som är värda och gratta, orkar inte räkna upp alla.. det blev ju så mycket att fira för oss i helgen!! =)

KRAM
Susanne 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0