Ännu en helg...

denna gången i scrappandets tecken... Det är så roligt, man är helt uppe i varv... kreativ som få är man och blir extra mycket när man får gå på kurser och lära sig nya saker!
Bla så har jag lärt mig att göra ett speciellt kort, men en särskild vikning, att göra album från grunden och CD fodral... Som Lovisa sa hela helgen GUD, vad roligt det är!!


Ni ser ju att man har lite grejer på sitt bord och inte hindrar det en från att handla ännu mer...

Jag har insett att jag har två hobbies som jag tycker är väldigt roliga och det är jag jätteglad för, har inte haft det sen jag slutade med dansen för sisådär 100 år sen... MEN jag förstår inte varför jag ha fastnat för saker som ska vara så jädra dyra! Om vi börjar med scrappingen, jag har nu byggt upp med rätt mycket saker, grundsaker som man inte behöver köpa så ofta. Men sen så är det ju detta med nya stämplar, färger, pennor mm... allt kostar! Förösker sälja då och då men det är absolut inte så att det går med vinst... men alla små bäckar är ju bra!

Sen katterna, de är ju inte den direkta hobbien... de är ju våra älskade familjemedlemmar. Jag tänker närme på katt utställningar som jag åker på... det är inte direkt gratis! Man ska betala avgifter, bo på hotell, ta sig dit mm... sen så måste man ju åka utomlands då coh då för att komma vidare och det är ju inte heller gratis för då måste man ha pass osv... Men gud vad kul det är och så mycket nya vänner jag har fått!

Jag är lyckligt lottad, men just nu är jag rätt trött och seg... främst på skolan! Skittråkig kurs, lärare som inte vet något och uppgifter som måste göras... Sen är vi fullt uppe i C-uppsatsen och det är en del att fundera över! Idag protesterade jag dock... sket i allt och var bara hemma... Gjorde det som jag kände för och absolut inte mer! Kommer inte ihåg när jag hade en sån dag senast. Förmodligen någon gång i våras och det är ju ett tag sen och en del har ju hänt som man kanske trycker undan fast det vill fram... som tex sorgen över Tingeling! Jag behövde denna dagen att bara vara hemma själv och bara vara... Folk blir oroliga och undrar vad som är fel, mår jag bra osv... Ja jag mår bra men om man aldrig stannar upp och känner efter, hur ska man då veta?
Efter idag vet jag att jag mår bra, visst skolan suger just nu men jag kommer att fixa det, har inga stora krav på att vara bäst... Huvudsaken är att jag klarar mig och det gör jag... Jag vet också att sorgen efter Tingeling fortfarande finns men att den går att hantera, jag kan inte anklaga mig själv och fundera på om det hade varit annorlunda om jag inte gjort vissa val osv... Hon finns inte hos oss längre och det är bara att acceptera, vi har två andra små liv här som behöver oss och som vi älskar! Efter idag så känner jag att jag trivs med mig själv men att jag ska fortsätta med mina mål och inte försöka vara som alla andra... Måste stå för den jag är och acceptera att jag är som jag är... Jag måste påminna mig om det ibland när jag helt plötsligt vill ta efter allt och alla. Vad är det som säger att de är bättre, har det bättre eller vad det nu kan handla om...

Ja ni ser att det är mycket som rör sig i mitt huvud ibland och det gör det ibland... konstigt nog så har det vänt för mig, förr kom alltid dessa tankar på våren och det var alltid jobbigt! Men nu är det höst och jag har almanackan fullspäckad med i stort sett bara ROLIGA saker, jättekonstigt att fundera på saker då... Men men vi styr inte över vår  hjärna och kroppar!

Nu är det väl dags att sova en stund tror jag! Imorgon ska jag till biblioteket och plugga hela långa dagen, resultatet av dagens ledighet... Men men livet går inte under!

Susanne

Kommentarer
Postat av: Anneli

Hej, när får jag se alla dina fina kort du har gjort .-))



// Kram Anneli

2008-10-26 @ 18:09:22
URL: http://anneli.segeson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0