Scrapping är kul...

nu har jag varit och scrappat ikväll igen... dock blev det väldigt lite gjort just i kortväg... Gjorde ett kort som vi ska ge till Oscar när han fyller 3... Men jag har stämplat upp så mycket och så mycket att färglägga! Det är så skoj...

Lava välte nyss en av de stora blommorna, oj oj pj vad vi älskade henne just i den sekunden (not), men det gick snabbt över...
Vi försöker komma underfund med hur mycket torrfoder vi ska ge katterna eftersom Bruno inte behöver bli större men det är just det Lava behöver. Det ska också nämnas att det är väldigt svårt att hålla reda på hur mycket var och en av dem äter. Just nu testar vi 130 gram / 24 timmar. Det verkar funka OK men skålen är tom då det är tid att fylla på...
Vi vill gärna att Lava äter 50-60g och att Bruno äter 80-90g... Lava får även mat på bänken så hon ska gå på sig...
Lava vägde idag 2,375g vilket om jag förstått Jessica rätt är minst utav sina syskon! Hon är en väldigt aktiv katt så hon gör väl av med en hel del utav det hon får i sig, men hon ökar i vikt vilket känns bra så jag är inte orolig på nåt sätt...
Bruno däremot har väl inte blivit så mycket tjockare men han är lite för tjock, han väger ca 5,2 kg. Vi väger honom dock i famnen på nån av oss på personvågen så det stämmer väl kanske inte 100 % men det ger ju en vink... Han är en hyfsat stor kille i kroppen, men är väl lite för tung... Han har blivit mer stilla sen Lava kom, det är som om han överger lekandet till henne... Givetvis är han igång en del men kanske inte så mycket som han borde! Ja ja jag oroar mig lite men försöker inse att han fortfarande är kattunge och att han kanske rätar ut det en del när han växer lite till...

Imorgon bär det av till Kosta och till outleten där, har tänkt hålla i pengarna men nåt köper man väl alltid! =)

Nu är det snart sängen, först lite disk, mat till katterna och rensning av kattlådan... Mina nya kvällsrutiner!

KRAM
Susanne

Kommentarer
Postat av: Jessica

Lugn o fin nu, Lavas vikt är alldeles ok. :)

Någon måste ju väga minst och nu råkade det vara Lava men hon väger inte lite för det. Hon ser nog till att få i sig vad hon behöver och får hon lite extra uppe på bänken så blir det nog alldeles kalasbra. Ha det gott och sköt om er! Kram, Jessica

2008-08-28 @ 20:54:42
URL: http://www.virvlas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0