Bruno är hos veterinären...

Han har varit bättre i sin mage både söndag och måndag men igår så var han lös igen med mycket slem i avföringen. Eftersom det bärjade bli närmre fem dagar med diarre så ringde jag till djursjukhuset för att kolla lite vad de tyckte. Vi fick åka in direkt och han blev kvar där... Förmodligen får vi hem honom på torsdag. De vill kolla så att han inte har något i magen, vilket det inte såg ut som på plåtarna.... Det var visst en del vätska och luft, vilket kanske inte var så farligt men inte bra heller!
De tog blodprov men han ville inte alls så de fick bara till ett, därför kan de inte kolla huruvida han är uttorkad eller har infektion i blodet. De skulle nog ge honom dropp för säkerhetsskull...

Det är så tråkigt att behöva lämna honom där även att jag vet att det är det som är säkrast för honom, jag är ju jätteglad att de tar det på allvar så att det inte går för långt och blir ännu värre... Jag ska ringa kl 11 och få prata med veterinären och höra hur läget är...!
Vi hoppas hoppas hoppas på att han blivit lite bättre, jag räknar inte med att få hem honom idag eftersom de ville kolla att avföringen är helt ok innan han får komma hem...

Jag återkommer om läget!

Hur mår ni andra då?

Susanne

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0